perjantai 18. toukokuuta 2012

Turun saariston lenkki

lähtötankkaus palokan s-mafian pisteellä
sähköshokkihoitoa tarjolla mökin suihkussa, pitää muistaa laittaa sähköpatteri OFF asentoon ennen kuin alkaa suihkuttelun
lautta nauvosta

skiftet otti ja lähti ilman meitä
hotel nestorin pihalta
hotel nestorin maalaisidylliä
lauttajonossa tällä kertaa ajoissa
kyytiin päästiin, tämä alus ei ollut skiftet vaan joku toinen pienempi,
Lähettiin pasin kanssa ke iltana ajelemaan turun saaristoa kohti, tavoitteena ajella rengastie ympäri, ja käväistä maarianhaminassa.

Eka etappi paraisissa, saariston suulla, vuokrattiin mökki, heti tuuria, saati upgreidaus parempaan kun populaa vielä tähän aikaan vuodesta melko vähän. Mökki oli hyvä, ainut huomautus tulee vessan/suihkun puutteellisista sähköasennuksista, onneks tajusin sammuttaa sähköpatterin ennen kuin menin suihkuun.

To aamuna sitten satoi ja lähdettiin ajelemaan kohti nauvoa. Innostuin revittelemään ketjut rullalle, joten siinäpä aamupäivä vierähti ropatessa pyörää kasaan, onneks camping alueen pitäjältä löytyi 24mm lenkki että sai ketjut kirittyä. (henkinen muistiinpano1 : elä lykkää ketjujen vaihtoa ennen pitempää reissua, henkinen muistiinpano2:hommaa 24mm lenkki). Alkuvaikeuksien jälkeen ajeltiin nauvoon syömään, ruokahan jo maistuikin pretty good ameriikan dave sanoisi.

Sitten lähdettiin lautalla taas kohti korppoota, josta oli tarkoitus ottaa yhteysalus långnesiin ahvenanmaallle, mutta jäätiin viimeisin kyydistä ns. Rannalle ruikuttamaan, ja toista venettä ei tänään mennyt, joten huomen aamuna vasta uudestaan.

Päätettiin jäädä korppooseen yöksi, varattiin huone hotelli nestorista, ja ajatektiin käyttää ylimääräinen aika tutustumiseen korppooseen ajelemalla sitä ympäri. Suomi - USA peliä varten ajateltiin hakee parit kaljatkin, mutta kun oli helatorstai, niin korppoossapa ei ollut yksikään paikka auki, joten lautalla takaisin nauvoon ostamaan bisset.

Noh kerettiin takaisin klo 18.00 hotelli nestoriin oluitten kera, hotellin emäntä oli ropsauttanut saunan lämpimäksi, joten ei kun kylypyyn, ja saunan jälkeen peliä kattomaan, jonka suomi onneks vei.

Nestori on muuten mahtava paikka,melkein tuntuu häpäisyltä löntystää paskaisissa motskarivehkeissä viimeisen päälle siivottuun ja laitettuun huoneeseen.

Hyvin nukutun yön jälkeen herätys klo 05.00 ja aamiaiselle, josta äkkiä kohti galtbyn satamaa mistä yhteysalus lähtee, tällä kertaa mahduttiin kyytiin ja tätä kirjoitellessa suuntaamme kohti långnesia ja maarianhaminaa.